29ekim

İstanbul Kuyumcular Odası (İKO) ne yapıyor?

İstanbul Kuyumcular Odası (İKO) ne yapıyor?

Meslek Odaları, üyeleriyle var olan, üyelerinin ilgisi ve katkılarıyla gelişen, Yönetimleri ve Oda çalışanlarının özverileriyle hizmetlerini sürdüren meslek kuruluşlarıdır. İstanbul Kuyumcular Odası da 5362 sayılı Kanun ile kurulmuş, kamu tüzel kişiliğine haiz, kuyumculuk mesleğinin çatı kuruluşudur.

Yıllardır Oda Yöneticiliğine seçilen, Oda Yönetim Kurulu Başkan ve üyeleri, Denetim Kurulu Başkan ve üyeleri ücret almadan Odamıza, meslektaşlarımıza hizmet götürmek üzere görev yapmaktadırlar. Kendi mesailerinden fedakarlık yapıp, mesleki sorunlara çözüm bulmak üzere, Cumhurbaşkanlığı, Bakanlıklar, Valilikler, Kaymakamlıklar, Emniyet birimleri, Belediyeler, vb. her türlü kurum ve kuruluşlar nezdinde girişimlerde bulunarak mesleğimizin, meslektaşlarımızın sorunlarıyla uğraşmaktadırlar. Bu çabaların sonuçları mesaj sistemi, internet sayfası, yazılı ve görsel basın yoluyla meslektaşlarımız ve kamuoyu ile paylaşılmaktadır. Bu çalışmaları tek tek saymak mümkün değildir.

Kredi kartı taksitinin yeniden geri getirilmesi (daha da arttırılması konusunda çalışmalar devam ediyor) konusunda yoğun çalışmalar yapılmıştır. Muayene süreleri geçmiş cezaya girmiş terazilerin bir defaya mahsus affedilmesi konusunda çalışılmış ve sonuç alınmıştır. Fiyat bazında piyasada kuyumcu ve tüketici arasındaki fiyat tartışmalarını ortadan kaldırmak amacıyla www.ikofiyat.com internet çalışması ve cep telefonlarında kullanılmak üzere ikofiyat mobil uygulaması devreye alınmıştır. Üyelerimize, mesleğimize uygun teminat ve fiyatlarla Kuyumcu Paket Sigortası çalışması tamamlanmış devreye alınmıştır.

Kuyumculuk mesleğinin saygın, güçlü bir sektör olması konusunda yapılan çalışmalar sürdürülmektedir. Standartların, mesleki etik kuralların belirlenmesi yasal bir çerçeveye oturtulması konusunda çalışmalar devam etmektedir. Ödeme kaydedici cihazlarda limit artışı konusundaki çalışmalar, denetim faaliyetleri, çalışma gün ve saatleri konusunda denetim ekipleri oluşturulması vb. çalışmalar söz konusudur. Bazen bir konu için defalarca yazılar yazılmakta, ziyaretler yapılmakta, zaman harcanmaktadır. Çok çeşitli konularda çalışmalar devam etmektedir.

Bunun dışında, Odamıza hizmet almaya gelen hiçbir üyemiz mağdur edilmeden, her talebi, konusunda en hızlı hizmeti sunmak üzere organize olmuş Oda personelimiz tarafından karşılanmaktadır.

Odamıza bizzat gelerek veya telefonla, faksla, e-mail yoluyla ulaşan hiçbir üyemizin ve üyelerimizle doğrudan ilişkili olan tüketicilerin yine hiçbir talebi göz ardı edilmeden, mümkünse hemen cevaplanması prensibi ile çalışılmaktadır.

Üyelerimize hizmet vermek üzere kurulmuş, Ayarevimiz, Gemoloji Laboratuvarımız (GLT), İthalat ve İhracat, Dergi-Yayın servislerimiz ve ayrıca restoranımız bulunmaktadır. Bu birimlerde hizmet etmek üzere yetişmiş uzman personellerimiz görev yapmaktadır.

Mevcut seminer ve toplantı salonlarımızda, eğitimlerimiz, konferans programlarımız olmakta ve sektörümüz, meslektaşlarımız davet edilmektedir.

Bütün bunları göz ardı ederek, ön yargıyla hemen söylenen “ Oda ne yapıyor ki? “ cümlesi kullanılmaktadır.  

Oda ile ilgisi olmayan, Odanın yerini bilmeyen ve katkı vermeyen üyelerin, hiç ölçmeden, tartmadan ağzından otomatik olarak çıkan ilk cümle genellikle;

Oda ne yapıyor? Soru cümlesi oluyor.

Halbuki; kuyumculuk mesleğini yapanların, bir takı ya da mücevher üretirken, alırken, satarken mühendislik yetenekleri taşıdığına inanılır, ölçen, biçen, tartan kişiler olarak bu yeteneklerimizi her konuda kullanmamız gerekiyor.

Sözü söylemeden önce iyice düşünmeliyiz, aksi halde karşımızdakini incitebiliriz veya karşımızdakinin cevabıyla utanabilir, üzülebiliriz. İletişimin iki tarafı vardır. Bu ince nokta iletişimin ya da iletişimsizliğin, anlaşma ya da anlaşmazlıkların temelini oluşturur.

Öncelikle kendimize şu soruyu sormamız gerekiyor.

Ben Oda için ne yapıyorum veya ne yaptım?

Oda’ya karşı sorumluluklarımı yerine getirdim mi?

Oda’nın gelişmesi için bir öneride bulundum mu?

Oda Yönetimlerinde, Komisyonlarında, Temsilciliklerinde gönüllü görev almak üzere talepte bulundum mu?

Oda’nın düzenlediği bilgilendirme toplantılarına katıldım mı?

Oda aidatlarımı zamanında ödüyor muyum?

Ayrıca; Mesleğim, meslektaşlarım ve tüketicilerle ilişkilerimde mesleki etik kurallara uygun davranıyor muyum?

Oda’mın ben ve tüm meslektaşlarım için koyduğu çalışma kurallarına uygun davranıyor muyum?

Oda’mın bana ücretsiz bir hizmet olarak sunduğu İKOFİYAT uygulamasını kullanıyor muyum?

Oda’mın bana başıma gelecek kötü olaylarda ücretsiz olarak sunduğu SMS uygulamasını ve Hukuk Danışmanlığı hizmetleri olduğunu biliyor muyum?

Oda’mın web sayfası ve diğer sosyal medya hesaplarına bakıyor muyum?

Oda’mın benim ve Türkiye için hizmet vermek üzere kurduğu AYAREVİ ni ve Kuyumcukent’te benim için açtığı AYAREVİ şubesini kullanıyor muyum?

Oda’mın benim ve Türkiye için hizmet vermek üzere kurduğu, renkli taş, pırlanta ve mücevher analiz ve sertifika hizmeti veren GLT Gemoloji Laboratuvarı Türkiye yi kullanıyor muyum?

Oda’mın benim ve Türkiye için hizmet vermek üzere kurduğu ZERGER restoranı kullanıyor muyum?

Oda’mın benim ve Türkiye için hizmet vermek üzere çıkardığı GOLDNEWS ve İKOVİZYON dergilerini okuyor muyum? Bu dergilerde reklam vermek üzere girişimde bulunuyor muyum?

Oda’mın, Oda Yönetimi ve Personeliyle beni kamu kurum kuruluşlarında en üst düzeyde temsil ettiğini, çaba harcadığını, benim sorunlarımı çözmek konusunda kişisel fedakarlıklarda dahil her türlü zorlukları göğüslediğini biliyor muyum?

BU SORULARA CEVABI EVET OLAN ÜYEMİZ ve MESLEKTAŞIMIZ BİZİM BAŞ TACIMIZDIR, SÖYLEDİĞİ HERŞEY, ELEŞTİRİ VE ÖNERİLERİ BİZİM İÇİN ÇOK DEĞERLİDİR.                                                                         

 

Ali Ramazan ŞANTO

Genel Sekreter